Friday, July 12, 2013

Resit Final Exam.

Bismillahhirrahmannirrahim .
Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Assalammualaikum sume.
Di keheningan malam, aku bermuhasabah diri .
Bila meningat kembali saat no matrix aku disebut diantara orang yg tidak lulus.
Lebih ringkas dan senang untuk difahami 'Failed' :(
Ya aku failed final exam haritu. FAILED ! :'(

Namun demikian , bibir masih mengukirkan senyuman. 
Bohong lah kalau tiada air jernih yg mengalir saat itu. 
Sememangnya akan ada juga walaupun setegar mana aku cuba tahan.
Siapa yg ada disisi saat tu ? Diri sendiri, hati sendiri, mata sendiri :')
Di saat aku rapuh mcm tu, datang kak fiza memberikan pelukan semangat. 
Sambil itu dia berbisik 'ade hikmah ana, ana bkn tak pandai, cuma bkn rezeki ana, ana kuat, tamo nenangis'
Aku tak dapat tahan lg air mata yg bertakung di kelopak mata.
Mengalir semuanya. Ada lg yg dia cakap, cukup sekadar itu. 

Mungkin orang akan kata, alaaa failed resit jela. Semudah pertuturan.
Tidak mudah bg yg merasa. Kau pass, kau boleh lah cakap mcm tu .

Aku terpaksa berkorban RM** untuk resit paper .
Yaa alhamdulillah aku bersyukur sebab hanya dua digit je.
Aku bangga dapat bayar pakai duit hasil dari titik peluh aku jadi promoter tempoh hari.

Exam sepatutnya berlangsung esok namun ditunda hari sabtu akibat ermm entah , katanya nk bg lebih byk masa untuk belajar. Ha yelaah .

Kepada semua rakan seperjuangan yg senasib dgn saya. Hapuskan air matamu.
Kita boleh buat senanya ! Mungkin kita cuai, tak baca soalan betul2, tp make sure kali ni kita baca betul2 okay ! 

Kita doakan 
Semoga lancar semuanya.
Semoga pass dgn cemerlang.
Semoga allah permudahkan. 

Doakan saya dan kawan kawan. 
Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment