Friday, July 5, 2013

Ustazah katanya .

Bismillahhirrahmannirrahim .
Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Assalammualaikum sume.
Harinie telah selesai solat hajat dan majlis restu group 42.
Ye . kurang dari 24 jam je lagi
kami akan menduduki final exam yg bakal menentukan masa depan kami.
Namun demikian, aku masih disini menulis entri ini -_-

Kawan kawan jgn risau, aku akan review balik semua subject lepas ni. 
Daripada semester 1 hinggalah semester 6 .

Ada satu cerita yg ingin dikongsikan semasa solat hajat td.
Kami ke masjid kuarters KLIA beramai ramai menaiki bas. 
terkecuali yg mempunyai kenderaan sendiri. 


Lebih kurang 65 student yg hadir exclude non muslim. 
Malangnya, aku tak dapat mengikuti solat hajat tersebut akibat sebab sebab yg tak dapat dielakkan .
Bukan aku saja. ada lagi beberapa student yg turut bernasib malang macam aku jugak . 

Sedih . tapi nak buad macam mana . 
Mungkin bukan rezeki aku . 

Gamba bawah ni kitorang tangkap masa kat hostel sebelum berangkat ke masjid KLIA.



Anyway, sebab kan tak dapat join solat hajat, aku mengambil keputusan untuk tunggu di lua masjid bersama 2 rakan karib. 
Tgaaah berdiri kt perkarangan masjid tetiba datang sekumpulan budak budak perempuan sekolah agama.
Diorang dtg dekat kami sambil menyeru 'ustazah ustazah' sambil menghulurkan tgn minta disalam.
Terpinga pinga aku pun sengih :D

Rasa macam diri ni betul betul ustazah pulak . Alhamdulillah :D
Kemudian kami ke kantin sekolah agama yg terletak di perkarangan masjid tersebut.
Bebudak sekolah agama tu yg tunjuk kan jalan.

Sampai je dekat situ, ada sorang pakcik , pemilik kantin tersebut bertanya 'awak suma nie ustazah baru ke kat sini?' 
Masing masing dah senyum senyum kambing dah . 
Kami jawab 'ehh takda lah pakcik, kitorg ada solat hajat, kami dr KPJ' 
Pakcik : 'ohhh yeke ? pakcik igt kan kamu suma ustazah baru kt sini'

CAAKK ! :D Ni laa bebudak yg panggil kita ustazah tu . hehe .
Comel comel en en en en.
Terubat rindu aku nak jadi seorang guru .
Esok exam. Doakan kakak ye adik adik comel ! Awak yg tgah baca ni pun jgn lupa doakan saya ;)
Oke lah bye nak review review sikit.
Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment