Saturday, July 13, 2013

Conjuctivitis :(

Bismillahhirrahmannirrahim .
Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Assalammualaikum sume.
Malang tidak berbau kan , ye memang sangat tak berbau . 
Namun aku tak merungut . 
Sebelum tangan menulis tentang topik sebenar.
Aku cuma nak beritahu. Alhamdulillah selesai resit exam pagi tadi.
Sekarang cuma berdoa untuk segala kemungkinan. 
Kalau ditentukan aku kena resit semula. Aku redha :)
Ada hikmahnya disebalik semua yg berlaku. 

Anyway conjuctivitis ? Yaa ada sesiapa yg tahu ?
untuk jururawat seperti aku, pasti mereka tahu.
Conjuctivitis tu sakit mata kata orang melayu kita.

Macam mana boleh terjadi ? 
Mungkin sebab aku garu garu mata . 
Tapi comel ape mata sepet sebelah ? kannnnn :\

Aku menganggap mungkin gigitan serangga 
Dan menganggap ianya akan pulih paling lama 3 hari.
Namun demikian -_- 
Kerana terlalu ramai lecturer, rakan seperjuangan yg khuatir akan keadaan aku.
Mereka menyuruh aku ke klinik.
Aku terharu :') dan akur.

Di klinik. Doctor bagi ubat ubatan .
Ada Paracetamol.
Ada Chlorpheniramine. 
Eye drop.
Eye ointment.

So like yaa. 
Takyah laa tgk mata aku masa bengkak.
Dikhuatiri korang berjangkit pulak nanti. hehe.
That's all. Tata assalammualaikum ;)

No comments:

Post a Comment