Wednesday, July 24, 2013

Menangis sendiri .

Bismillahhirrahmannirrahim .
Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Assalammualaikum sume.
Aku .
Sendirian . . 
Menguatkan hati dan minda . . 
Menahan air jernih dari mengalir ke pipi .
Dapat aku rasakan kesunyian yang teramat sangat .
Teman yang aku sangka memahami . 
Sekadar ada . cuma ada . .

Allah uji aku mungkin kerana allah tahu aku kuat tanpa teman teman disisi.
Allah uji aku dibulan yang mulia .
Allah mahu aku jadi lebih berdikari . 
Kawan datang dan pergi .
Cuma satu kesalahan aku iaitu terlalu mempercayai .
Yaa aku mudah . mudah rapuh . sangat mudah .

Mungkin juga diri ini terlalu lalai dan allah bantu dan sedarkan aku .
Walaupun ujiannya berat melibatkan cikgu . orang yg memberi ilmu pada aku .
Siapalah aku untuk mempertikaikan kata katanya . 
Aku tiada jawatan . Aku tak mampu berbuat apa apa cuma menundukkan muka ke bumi allah .
Kepala terasa sangat sangat berat . Mata ingin menangis sepuas puasnya .
Badan ingin memeluk seorang teman . Telinga ingin mendengar kata kata semangat . 
Tangan ingin mengesat air mata sendiri . Bibir ingin mengukir senyuman dalam tangisan .
Namun . . . . hmm .

Apa guna adaanya teman disisi namun diri menangis seorang diri.
Apa guna adaanya teman disisi namun buta untuk melihat kebenaran .
Apa guna adaanya teman disisi namun tak mampu sama sekali mengesat air mata temannya sendiri .

Aku setuju . Manusia memang senang berubah . berubah dari semua aspek terutama sekali hati .
Kekuatan aku terima dari teman biasa . hanya teman biasa .
Mana teman yang katanya sudah tiga tahun bersama ?
Mana teman yang katanya sangat mengenali aku ?
Mana teman yang katanya merupakan teman susah aku ?
Mana ? 

Tak seorang pun muncul .
Aku cuma ada allah .
Cuma allah .

No comments:

Post a Comment