Friday, June 14, 2013

La tahzan. . . Jangan bersedih.

Bismillahhirrahmannirrahim .
Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Assalammualaikum sume.
La tahzan ;) jangan bersedih. allah buad semua ada sebab.
Untuk diri sendiri jugak, yg makin rapuh.
 
Aku leka menghirup udara di HBP petang td.
 melihat ikan berwarna warni dgn penuh manusia berbagai gelagat.
Hati terdetik.
kalaulah.....
kalaauu..
kemudian hati berkata, tak mungkin tak mungkin.
Tapi tiba tiba hati menjerit, jantung laju berdegup seolah olah macam ada sesuatu.
Di sudut bukit, terpandang 3 sekawan sedang berjalan menuruni bukit. 
Hati kuat ingin memandang namun kepala berat untuk berpusing.
 
Hati terlalu ingin mengetahui dan memastikan.
Aku toleh. terpaku seketika. 
 
Dia yaa aku pasti dia .
Hati menjerit ingin menemuinya namun hati juga mengingati bahawa dia sudah ada insan yg bernama zualiati bukan nama sebenar di sampingnya yg menyayanginya lebih dari aku , yg cantiknya lebih dari aku, yg lebih menghargai dirinya lebih dari aku.segalanya lebih dari aku.

Aku melepaskan pandangan lalu beredar. 
Namun mata masih leka mencari dia.
Adakah dia begitu tegar ? sanggup kah dia ?
Aku menoleh ke arah telifon bimbit. 
Tiada bunyi mahupun gegaran.
Hampa.

Aku mengambil keputusan untuk lihat kau dari jauh.
Mungkin dapat mengubat rasa hati.
Aku terfikir, kenapa kau bersusah payah bergayut pada bar monyet untuk memiliki susuk tubuh yg digilai wanita padahal dimata aku, kau dah cukup sempurna. kau dah cukup handsome, kau dah cukup. Dalam hati aku menangis sambil melihat kau senyum bahagia. aku menangis air mata kebahagiaan . kau nampak tak ? :')( 
Aku taknak kau tgk aku dalam keaadan begitu, lemah.
Aku seboleh boleh elakkan diri dari kau tapi. . . haih motor motor.
Yaa kau datang dgn niat baik nak membantu .
Tapi apa kau tahu hati aku menjerit saat kau ada dekat dgn aku.
aku toleh memandang ke wajah kau untuk beberapa saat sahaja.
Mashaallah tak boleh. aku rindu tapi aku sakit. kau senyum gembira, bahagia. aku taknak hapuskan tawa itu. aku taknak kau bersedih mcm aku. Percaya lah, kau taknak rasa apa yang aku rasa sekarang nie. 
Oleh kerana itu, aku tidak mahu pertolongan kau.
Fikirlah bahawa aku ego atau apa tp bukan itu sebenarnya.
Bukan sama sekali.

Tegarnya engkau :'/
ishh berhenti hati.
jangan kau luahkan lagi.
Aku sakit. terlalu sakit. 

No comments:

Post a Comment